Pierwszy tramwaj po przerwie wyruszył do Pabianic z pl. Niepodległości w Łodzi w sobotę 1 lipca o godz. 3.40.
Pabianiczanie testują linię "41"
Kurs z Łodzi do krańcówki przy ul. Wiejskiej trwa ponad 40 minut. Z naszym obiektywem udaliśmy się właśnie na pętlę przy Wiejskiej. Mamy też zdjęcia z Zamkowej.
- Pierwszy raz będę jechać "41". Mieszkam w Łodzi, ale byłam u znajomych w Pabianicach - mówi pani Hanna, którą spotkaliśmy na pętli przy Wiejskiej.
Krystyna Grzybek mieszka na osiedlu Piaski w Pabianicach. Z powrotu "41" bardzo się cieszy, choć jest jedno "ale".
- Jak dla mnie wszystkie tramwaje mogłyby być niskopodłogowe. Mam słaby wzrok. Wchodzenie i schodzenie po schodach to dla mnie problem. Tramwajem jeżdżę do syna, odwiedzam też znajomą. Póki co jeżdżę tylko po Pabianicach. Ale muszę się wybrać do Łodzi. Gdy będę jechała na badania do szpitala Biegańskiego, to przesiądę się w 11B przy Ikei - mówi kobieta.
Dawid Kalinowski z kolei mieszka w centrum Pabianic. Na Piaski przyjeżdża do Warsztatów Terapii Zajęciowej.
- Wcześniej jeździłem autobusem, bo nie było wyboru. Teraz prawie codziennie jeźdżę tramwajem. Podróż jest przyjemna i ekspresowa - mówi pabianiczanin.
Z tramwajów korzystają też pabianiczanie pracujący w Łodzi.
- Mieszkam w Pabianicach, pracuję w Porcie Łódź - mówi Natalia Traczyk, którą spotkaliśmy na przystanku Zamkowa - Traugutta w Pabianicach. - Podróż do pracy zajmuje mi kilKa minut. Co prawda, gdy kursowała komunikacja zastępcza, miałam bliżej przystanek, szkoda, że autobusu też nie zostawili. Niemniej jednak torowiska, przystanki, tramwaje robią wrażenie. Jazda do pracy jest komfortowa, a liczba kursów taka, że da się ją dostosować do godzin pracy.
Przypomnijmy, że w ramach inwestycji przebudowano układ torowy, wzdłuż pojawiły się nowe słupy trakcyjne, powstały także przystanki. Zmodernizowano ponadto pętlę tramwajową przy ul. Wiejskiej w Pabianicach. W centrum Pabianic utworzono także wspólny pas autobusowo-tramwajowy. Przystanki mają podwyższone perony, przy części z nich stanęły tablice informacyjne. Zadanie
Projekt „Łódzki Tramwaj Metropolitalny: etap Pabianice – Ksawerów” kosztował ponad 170 mln zł. Blisko 100 mln zł to środki z Unii Europejskiej i budżetu państwa.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.