Jeśli obecnie poszukujesz pracy i jak na razie nie masz pomysłu gdzie wysłać swoje CV, to Straż Miejska w Pabianicach zachęca do podjęcia służby w ich szeregach. Strażnicy przekonują, że ich zawód to ciekawe i stabilne zajęcie, które zapewnia wyzwania życiowe i przede wszystkim pozwala dbać o wizerunek Pabianic oraz bezpieczeństwo jego mieszkańców.
Zależy nam, żeby osoba, która zdecyduje się podjąć parce, czuła przede wszystkim powołanie, by pomagać. Pabianiczanie zgłaszają się do nas w różnych sprawach i staramy się wesprzeć każdego na miarę naszych możliwości. Jesteśmy niczym lekarz pierwszego kontaktu, o czym świadczy zaufanie mieszkańców do służby w straży miejskiej
- mówi Tomasz Makrocki, Komendant Straży Miejskiej w Pabianicach
Nabór do straży miejskiej. Jakie warunki trzeba spełnić?
W Komendzie Straży Miejskiej w Pabianicach dostępne są dwa etaty na stanowisko strażnika.Zakres zadań wykonywanych na stanowisku to między innymi:
- znajomość ustawy o strażach gminnych (miejskich),
- przestrzeganie prawa, rzetelne, bezstronne i terminowe wykonywanie poleceń przełożonych,
- poszanowanie powagi, honoru, godności obywateli i własnej,
- zachowanie tajemnicy prawnie chronionej,
- podejmowanie interwencji w sytuacjach zagrożenia życia, zdrowia lub mienia, a także w przypadkach naruszenia dóbr osobistych,
- zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach z obywatelami, przełożonymi, podwładnymi oraz współpracownikami,
- stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych i sprawności fizycznej,
- zachowanie się z godnością w czasie pracy i poza nią,
- wykonywanie poleceń służbowych wydawanych przez Komendanta, bezpośrednich przełożonych.
- obywatelstwo polskie,
- ukończony 21 rok życia,
- uregulowany stosunek do służby wojskowej,
- możliwość korzystania z pełni praw publicznych,
- nieposzlakowaną opinię,
- sprawność pod względem fizycznym i psychicznym (osoba ubiegająca się o przyjęcie do służby podlega obowiązkowym badaniom lekarskim i psychologicznym),
- wykształcenie średnie.
Należy również zdać egzamin sprawności fizycznej, którego kryteria prezentują się następująco:
Nie mamy mocno obwarowanych wymagań jak inne służby mundurowe. Test sprawnościowy jest zupełnie podstawowy i każda osoba, która będzie chętna na pewno na da sobie radę
- dodaje Komendant Tomasz Makrocki.
Wynagrodzenie. Jakiej kwoty można się spodziewać?
Straż miejska oferuje kandydatom pełen etat, przy dwuzmianowym systemie pracy: I zmiana - od godz. 6 do 14, II zmiana - od godz. 14 do godz. 22. Każdy strażnik musi pracować 8 godzin dziennie i 40 godzin tygodniowo. Pierwsza umowa, jaką dostanie pracownik, jest na 12 miesięcy. Podczas tego czasu odbywa szkolenie podstawowe zakończone egzaminem.Zarobki w straży miejskiej wynoszą około minimalnej krajowej (3490 zł brutto za miesiąc). Warto dodać, że jest to jedynie podstawa, ponieważ do tej kwoty dochodzi między innymi tak zwana mundurówka, 13 pensja oraz nagrody kwartalne.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.