Modernizacja komunikacji miejskiej. Kolejne etapy
Chodzi o drugi i trzeci etap realizowanego wcześniej projektu pn. "Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach". Etap drugi przewiduje zakup dziewięciu autobusów elektrycznych, budowę infrastruktury ładowania autobusów w zajezdni MZK oraz modernizację samej zajezdni (budowę nowego budynku Centrum Zarządzania Ruchem).
Modernizacja komunikacji miejskiej. Przebudowa pętli
Planowana jest przebudowa torowiska na pętli tramwajowej Duży Skręt, która nie była objęta zakresem projektu "tramwajowego" z uwagi na nieuregulowany stan prawny działek. Pozostałe przedsięwzięcia to przebudowa wybranych zatok autobusowych i rozbudowa parkingu "park&ride" przy dworcu kolejowym.Na wymienione inwestycje miasto chce pozyskać dofinansowanie w wysokości 38 mln 515 tys. zł. Projekt został ujęty na liście podstawowej w Strategii ZIT na lata 2021-2027, co oznacza, że jest zaplanowany do wsparcia w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027, co skraca drogę do uzyskania dofinansowania.
Modernizacja komunikacji miejskiej. Nowe autobusy
Trzeci etap projektu komunikacyjnego obejmie zakup trzech kolejnych autobusów elektrycznych z dodatkową ładowarką oraz rozbudowę zajezdni MZK o wiatę z instalacją fotowoltaiczną i magazynem energii na potrzeby ładowania autobusów. Miasto będzie ubiegać się o dofinansowanie ok. 14 mln zł (kwota zależy od kosztorysów, które zostaną opracowane wraz z dokumentacją).
Modernizacja komunikacji miejskiej. Wnioski w 2025 roku
- Wnioski o dofinansowanie na obydwa projekty zostaną złożone w pierwszej połowie 2025 roku. Jeśli uzyskają pozytywną ocenę, to dostawy nowych autobusów możemy spodziewać się w 2027 roku. Zastąpią one najbardziej wysłużone pojazdy MZK wyprodukowane w latach 2008-2010. Wszystkie nowe autobusy będą wyposażone w klimatyzację, co poprawi komfort podróżowania komunikacją miejską
- mówi Aneta Klimek z Urzędu Miejskiego w Pabianicach.
Ogłoszone zostały konsultacje rynkowe, poprzedzające przetargi na zakup autobusów elektrycznych oraz budowę stacji ładowania. Nadal będą prowadzone testy autobusów elektrycznych (w tym roku na testach drogowych było już pięć różnych autobusów bateryjnych).
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.