Specjalne kody QR będą wprowadzone we wszystkich łódzkich autobusach i tramwajach od wtorku 1 października.
Jak skasujemy bilety MPK Łódź od 1 października?
Dla podróżnych oznacza to zmiana sposobu kasowania biletów elektronicznych, zakupionych przez aplikację mobilną. Aktualnie w momencie zakupu biletu jest on automatycznie skasowany – od 1 października zakup i skasowanie będą dwiema osobnymi rzeczami.
- Pojawiły się różne uwagi pasażerów mówiące o tym, że przy zakupie biletu, który od razu rozpoczyna swoją ważność były pewne wątpliwości, czy należy to zrobić przed czy po rozpoczęciu podróży, kiedy może się rozpocząć kontrola? W związku z tymi wątpliwościami wspólnie z przewoźnikiem opracowaliśmy rozwiązanie, które już sprawdza się w innych miastach, czyli możliwość zakupu takiego biletu do tego wirtualnego koszyka
- mówi Bartosz Domaszewicz, przewodniczący Rady Miejskiej w Łodzi.
I dodaje:
- Kasowanie będzie się odbywało dopiero w pojeździe tak, jak to dzieje się z biletami tradycyjnymi, więc wyrównujemy te zasady zarówno dla użytkowników tych biletów papierowych, jak i elektronicznych
Nowy system ma być dla wszystkich podróżnych, którzy nie korzystają z biletów okresowych jeszcze łatwiejszy.
Kody QR wchodzą do tramwajów i autobusów MPK Łódź
Niebawem w tej sprawie ma się pojawić także zmiana uchwalona przez radę miejską.
- To, co proponujemy to jest oczywiście ujednolicenie systemu i uczynienie go bardziej sprawiedliwym, jest to też odpowiedź na prośby mieszkańców, żeby w jakiś sposób spowodować to, że podczas kupowania biletu na przykład w autobusie i nie mamy sieci, ten proces czasami jest wydłużony, tutaj te na te problemy odpowiadamy. W kolejnym kroku jeszcze będzie nas czekała uchwała rady miejskiej, ale to po tym okresie pierwszego wdrożenia, które zacznie się już pierwszego października
- dodaje Magdalena Gałkiewicz, klub radnych Koalicji Obywatelskiej.
Naklejki z kodem QR pojawiają się w pobliskim sąsiedztwie każdej pary drzwi w każdym pojeździe. Dla przykładu, w autobusie 12-metrowym będą trzy naklejki: przy przednich drzwiach, przy środkowych oraz przy tylne.
- Nasze pojazdy są przygotowane do tego przedsięwzięcia od pierwszego października. Praktycznie skończyliśmy już akcję wyklejania QR kodów, które pozwolą pasażerom skorzystać z tej aplikacji i po zakupie wcześniej wyznaczony bilet będzie można sobie skasować przy pomocy QR kodu. Mam nadzieję, że to rozwiązanie pomoże przede wszystkim tym osobom, które są troszeczkę zagubione poprzednim systemem i rzeczywiście może nie był dla wszystkich jednoznaczny
- mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź Sp. z.o.o.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.