Ostatnie pięć lat dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej to przede wszystkim spore zmiany.
Łódzka Kolej Aglomeracyjna - co się zmieniło w ostatnich latach?
Dla podróżnych oznaczają one jednak nie utrudnienia, a wręcz przeciwnie, jeszcze łatwiejsze i przyjaźniejsze korzystanie z pociągów na terenie całego województwa.W ostatnich latach udało się m.in. powiększyć zamówione pierwotnie dwuczłonowe składy do trzech członów, zwiększyć liczbę pociągów oraz ofertę przewozową, oraz wystartować z kursami autobusowymi.
- „Łódzka Kolej Aglomeracyjna łączy” i to hasło najlepiej oddaje to, na czym nam zależy. Od początku tej kadencji mówiliśmy o wykluczeniu komunikacyjnym i budowie takiego systemu komunikacyjnego, który pozwoli każdemu mieszkańcowi dotrzeć do szkoły, pracy, miejsc kultury, dużych miast. I to w dużej mierze się nam udało
– mówił Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego.
Z roku na rok podróżnych wybierających pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej jest coraz więcej. Przewoźnik zaznacza, że sporym sukcesem dla spółki jest także reaktywacja połączeń do miejscowości, które przez wiele lat były wykluczone z transportu kolejowego.
- Coraz więcej osób korzysta z usług ŁKA – w 2018 roku przewieźliśmy 4 mln 700 tysięcy pasażerów, a w 2023 roku przewieźliśmy ponad 10 mln 100 pasażerów. To jest jedna z największych dynamik przyrostu pasażerów w kraju. Dzięki temu mogliśmy reaktywować linie, które od wielu lat nie były eksploatowane, nie było tam połączeń: Drzewica, Spała, Skarżysko-Kamienna.
– podkreśla Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
ŁKA chwalona na tle kolei regionalnych w Unii Europejskiej
Zaproszony na zwiedzanie nowoczesnego zaplecza technicznego przy stacji Łódź Widzew europoseł postrzega ŁKA jako wzór do naśladowania dla innych kolei regionalnych w UE.
– To jedna z najlepszych kolei regionalnych w całej Unii Europejskiej. ŁKA jest wizytówką kolei regionalnych w Europie, bo spełnia kilka kryteriów: po pierwsze jest bardzo zielona, czyli napędzana energią odnawialną, po drugie – jeździ nią bardzo dużo ludzi, a to znaczy, że kolej dociera tam, gdzie powinna, i pasażerowie docierają tam, gdzie powinni, czyli na dworce. Po trzecie – ŁKA jest bezpieczna i punktualna
- zaznacza Kosma Złotowski, europoseł.
Spółka z roku na rok radzi sobie coraz lepiej, ale są także pewne aspekty, które w ostatnich latach poważnie dały o sobie znać. To m.in. przepełnione pociągi w godzinach szczytu, wprowadzenie opłaty rowerowej, o której pisaliśmy na portalu TuŁódź.pl oraz oczekiwanie na ukończenie tunelu kolejowego pod Łodzią, aby w pełni wykorzystać potencjał stacji Łódź Fabryczna.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.