reklama

Centralny Port Komunikacyjny komentuje, co dalej z przystankiem kolejowym Łódź Retkinia [ZDJĘCIA]

Opublikowano:
Autor:

Centralny Port Komunikacyjny komentuje, co dalej z przystankiem kolejowym Łódź Retkinia [ZDJĘCIA] - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
53
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Wiadomości Pabianice Kiedyś go nie ma, dziś wielu mieszkańców nie wyobraża sobie, aby mogło go zabraknąć – mowa o jednym z najnowszych przystanków kolejowych Łódź Retkinia. W związku z budową tunelu w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego pojawiła się informacja o tym, że przystanek będzie musiał zostać rozebrany. Wymaga tego budowa nowych torów kolejowych, które będą poprowadzone tuż pod blokami. Czy jest szansa na uniknięcie rozbiórki tego ważnego przystanku?
reklama

Przystanek kolejowy Łódź Retkinia powstał w latach 2020-2021, a oficjalne oddanie do użytku nastąpiło w czerwcu 2021 r.

Mieszkańcy Retkini nie chcą rozbiórki przystanku kolejowego Łódź Retkinia

Zatrzymują się na nim pociągi zarówno regionalne, jak i te dalekobieżne. Dla mieszkańców Retkini oznacza to możliwość podróży pociągiem w kierunki takie jak Pabianice, Sieradz, Ostrów Wielkopolski i dalej Wrocław lub Poznań oraz w kierunku Łodzi Kaliskiej, Widzewa i dalej do Warszawy.

Budowa przystanku kolejowego połączyła się także z kładką łączącą ulicę Maratońską przy Centrum Handlowym „Retkinia” z ul. Czerwonego Kapturka. W ostatnich latach powstało także obok przystanku nowe osiedle mieszkaniowe, które mieszkańcy nie wyobrażają sobie, aby tego przejścia i przystanku mogłoby zabraknąć.

- Przechodzę tędy bardzo często, głównie na autobus i na pociąg oczywiście. Dzięki temu, że istnieje ta stacja nie muszę jeździć ekstra na Kaliski albo Lublinek, bo kiedyś tak trzeba było. Dziwię się tylko, czemu chcą go rozbierać, skoro on powstał całkiem niedawno

- mówi pani Irena, mieszkanka ulicy Falistej.

Inny mieszkaniec tej części Retkini zwraca uwagę, że rozbiórka i ponowne wybudowanie przystanku może zająć lata, a to, oznaczałoby spore utrudnienia głównie dla pieszych i rowerzystów.

- Kiedyś ta kładka była w naprawdę fatalnym stanie, nie było ramp dla rowerów, trzeba było dźwigać wózek na rękach. Dzisiaj jest na szczęście inaczej, ale nawet nie chce myśleć, ile mogłoby im zając ponowne tego odbudowanie. Którędy mielibyśmy chodzić do „Retki” (centrum handlowe przy przystanku – przyp.red.)? Przez przejazd kolejowy na Obywatelskiej czy może na Plocka?

- pyta pan Mirosław, mieszkaniec ulicy Jasia i Małgosi.

Z rozmów z mieszkańcami wprost wynika, że decyzja o nawet tymczasowej rozbiórce przystanku według nich to spore utrudnienia, także dla osób z niepełnosprawnościami.

Budowa tunelu Kolei Dużych Prędkości w Łodzi - co z przystankiem kolejowym przy Maratońskiej?

Prace przy budowie Tunelu Dużych Prędkości na Retkini już trwają. Utrudnień możemy się spodziewać m.in. od 23 marca przy Maratońskiej od strony al. Waltera-Janke, gdzie zamknięto jedną z jezdni oraz przy ul. Traugutta, pomiędzy Sienkiewicza a Kilińskiego.

Czy jest jeszcze szansa, że przystanek kolejowy Łódź Retkinia pozostaje nieruszony?

Łódź Retkinia do rozbiórki? CPK informuje, co jeśli będzie musiało do tego dojść

Jak informuje biuro prasowe CPK konkretne decyzje wciąż nie zapadły. Konieczne do tego jest opracowanie budowlane, które wciąż nie ma.

- Nie zapadły jeszcze wiążące decyzje czy i jaki zakres będą miały prace na przystanku Retkinia. Poprzednie władze spółki w tej sprawie nie współpracowały z PKP PLK. Obecnie wspólnie z PKP PLK pracujemy nad tym, żeby zminimalizować ingerencję w istniejącą infrastrukturę, co będzie można ostatecznie określić po opracowaniu projektu budowlanego tego odcinka

- czytamy w oświadczeniu spółki.

Brak decyzji w tej sprawie nie oznacza jednak, że nie zostanie ona w przyszłości podjęta. CPK zapewnia, że, nawet gdy dojdzie do rozbiórki przystanku, powstanie on w tym samym miejscu.

- Jeżeli jednak okaże się, że w wyniku działań i ustaleń naszych poprzedników nie będziemy mogli uniknąć rozbiórki części lub całości przystanku, zostanie on odtworzony w tym samym miejscu.

- dodaje Centralny Port Komunikacyjny.

Budowa Tunelu Dużych Prędkości w ramach CPK oznacza dla Łodzi lepszy dojazd do Poznania i Wrocławia. Dzięki linii „Y” pociągi na tych liniach będą mogły pojechać nawet z prędkością 250 km/h według prędkości eksploatacyjnej oraz 350 km/h według prędkości rozkładowej. Do stolicy czas podróży miałby się skrócić do 45 minut.

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Artykuł pochodzi z portalu tulodz.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama