reklama

Budowa łódzkiego tunelu średnicowego. Ważne informacje w sprawie kamienic [ZDJĘCIA]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Karolina Wolska

Budowa łódzkiego tunelu średnicowego. Ważne informacje w sprawie kamienic [ZDJĘCIA] - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
23
zdjęć

Trwa budowa tunelu średnicowego w Łodzi. Jak zapewniają wykonawca i inwestor, prace związane z drążeniem tuneli są na półmetku. | foto Karolina Wolska

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Wiadomości PabianiceTrwa budowa tunelu średnicowego w Łodzi. Jak zapewniają wykonawca i inwestor, prace związane z drążeniem tuneli są na półmetku. Przekazano także ważne informacje w sprawie kamienic, które znajdują się na trasie budowy tunelu.
reklama

Ponad kilometr pod ścisłym centrum Łodzi, czyli pod zabytkową zabudową. 

Drążą tunel pod Łodzią. Co z zabytkowymi kamienicami?

Na trasie budowy tunelu średnicowego znalazło się 28 adresów - to pojedyncze kamienice lub zespoły budynków, znajdujące się z reguły w złym stanie technicznym.

- W połowie roku zapadła ważna decyzja, by wszystkie kamienice zachować, żadnej nie wyburzać. Wykonawca przetestował już na ponad 100-metrowym odcinku technologię wzmocnienia fundamentów tychże budynków

- mówi Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK, dyrektor ds. realizacji inwestycji.

Jak zapewnia inwestor, czyli PKP PLK oraz wykonawca - Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów prace są na półmetku.

reklama

- Jesteśmy w połowie drążenia tuneli, liczymy, że do końca przyszłego roku zakończą się prace budowlane, potem będziemy zajmować się wyposażeniem, tak żeby mogły być położone tory

- dodaje Bresch.

Drążenie tunelu w Łodzi i utrudnienia dla podróżnych

Pociągi mają pojechać tunelami w 2025 roku.

- Dla nas, dla wykonawcy jest to bardzo ważny dzień. Cieszymy się, że bezpiecznie mogliśmy przejechać odcinek od trzeciego przystanku, od Kozin i zbliżyć się do Żabieńca. Po świętach Bożego Narodzenia przerzucamy maszynę na drugą stronę torów,  tak by po Trzech Królach rozpocząć drążenie tunelu w kierunku Kozin

reklama

- mówi Mariusz Serżysko, prezes zarządu Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów.

W związku z tym podróżni będą musieli liczyć się z utrudnianiami, bo linie kolejowe, głównie w weekendy i w nocy, będą wyłączany. Przerzucanie maszyny ma potrwać trzy doby

Przypomnijmy, że tunel połączy dworce Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska/Łódź Żabieniec. Na budowie podziemnej linii kolejowej powstają trzy przystanki: Łódź Polesie, Łódź Śródmieście oraz Łódź Koziny. 

Przez ścisłe centrum Łodzi będą jeździły pociągi regionalne i dalekobieżne – na osi wschód – zachód (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna i Kaliska) i na osi północ – południe (przez stacje Łódź Widzew, Fabryczna, Żabieniec).

reklama

Tunel będzie liczył w sumie 7,5 km. Zadanie według początkowego kosztorysu miało wynieść 1,7 mld zł, z czego 1,4 mld zł koleje pozyskały z Unii.

Ostatnio okazało się, że 80 mln zł trzeba dołożyć, by zadanie zakończyło się w terminie.

- Wzrost cen surowców energetycznych, stali oraz innych materiałów oraz wydłużenie łańcuchów dostaw i niedobór pracowników – były to czynniki niemożliwe do przewidzenia w momencie podpisywania umowy z wykonawcą inwestycji, PBDiM w 2017 roku

- informował na początku grudnia Rafał Wilgusiak z biura prasowego PKP PLK S.A.

 

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Artykuł pochodzi z portalu tulodz.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama